Thursday, June 11, 2015

Ilmu Baru.. ^_^

Di suatu pagi, di Petronas...

























Mengintai kiri kanan depan belakang.. Dlm jarak 10m nmpk seseorg sedang menyapu sampah. 

'Adikkkkkk.. ' sambil tangan lambai beria.

Adik itu segera datang dgn penyapu dan penyodok sampahnya.  

'Ya kak.. Nak isi angin kereta ka?

'Aikkk, macammana tauuuu..'  Ooooo dia nmpk kat tangan mmg dah standby pegang getah angin tu.. hihi.. Sebenaqnya sy dah terpacak depan pam angin tu dah 2,3 minit . Belek nombor-nombor kat pam tu tapi tak paham apa..hahaa

Adik itu:  Selalu kak set berapa?

Saya: Hmmmm.. Setttt mmm.. hiii tak pernah buh angin sblm ni, Set la berapa-berapa yg sesuai dik.. :D

Adik:  Haha.. Takpa meh saya ajaq, nnt len kali kak buleh buh sendiri.

Saya: Ha ok ok, baguih baguihh.

Adik: Kat tayar selalu ada tulis kak, tengok ni (sambil tunjuk tayar) , pastu kak set la yg sama kat pam ni.  Pastu buka penutup kat tayar, buh mcm biasa.. Nnt bila kak dengaq bunyi teng tengg tengg maknanya dah cukup dah la tu angin tayar tu. Boleh cabut then tutup penutup kat tayar tu balik.

Saya: Laaa.. Senang ja kaaa.. 

Adik: Mmg senang ja kak, tp org pompuan mmg ramai taktau isi angin keta..hahaa

Saya: Aikkk ! ;p
























Baguih adik ni, kalau ramai petugas stesen minyak baguih mcm ni, tentu tentu semua pompuan pandai belaka isi angin tayar kereta. Ka haku ja sorang yg tatau benda mudah ni.. haha!

No comments:

Post a Comment